Preview

Bibliography and Bibliology

Advanced search

Library and art market: interaction opportunities

Abstract

The study focused on opportunity of cooperation across the art market and a library; also it states the position and functions of library in art market’s infrastructure. The author considers the art market as a complex multilevel phenomenon poses an integration of different subjects; each of which fulfils one’s part. The library could be a component of such a process. That opens possibilities for the developing of economic relations in the field of art. Such a process can cause rising the status of the own collections for a library.

About the Author

E. A. Grisha
Russian Academy of Arts; Center of Scientific Institutions of the Russian Academy of Arts in Saint Petersburg
Russian Federation

Elizaveta Aleksandrovna Grisha, head of the department of rare publications of the scientific library

Saint Petersburg 



References

1. Алехнович Ю. П. Библиотека Академии художеств : крат. очерк. Л., 1940. 29 с.

2. Библиотека как объект культурного наследия // Справочник руководителя учреждения культуры. 2015. № 8. С. 5–11.

3. Ветрова А. А. Структурный анализ субъектов и объектов арт-рынка в контексте современных реалий // Креативная экономика. 2013. № 2. С. 83–88.

4. Ветрова А. А. Функциональная характеристика российского арт-рынка // Креативная экономика. 2014. №3. С. 98–104.

5. Виттенбург Е. П. Научная библиотека Академии художеств. История. Теория. Практика. СПб., 2007. 120, [1] с.

6. Гурова О. Арт-рынок в 2015 году: инвестиционная привлекательность подтверждается // Артгид. 2016. № 3. С. 12–16.

7. Долганова Е. А. Арт-рынок: теория // Art and you. 2011. URL : http://artandyou.ru/category/art/post/art_ryinok_teoriya.

8. Долганова Е. А., Хангельдиева И. Г. Арт-рынок: полифункционализм и полифонизм основных субъектов // Социология власти. 2010. № 5. С. 118–128.

9. Одар-Боярская К. Н. Научная библиотека Российской Академии художеств. СПб., 1996. 11 с.

10. Книжные памятники Российской Федерации / Рос. гос. б-ка. М., 1999. URL : https://kp.rsl.ru/.

11. Российская Федерация. Закон РФ. О ввозе и вывозе культурных ценностей: принят Гос. Думой 15.04.1993: ред. от 23.07.2013: № 4804–1. URL : http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_1905/.

12. Российская Федерация. Приказ Министерства культуры РФ от 8 октября 2012 г. № 1077 «Об утверждении Порядка учета документов, входящих в состав библиотечного фонда» : с изменениями и дополнениями от 02.02.2017. URL : https://base.garant.ru/70380800/.

13. Хангельдиева И. Г. Культура и предпринимательство в современной России // Прикладная культурология : сб. науч. ст. М., 2010. С. 25–51.

14. Bases de données sur le marché de l’art / Bibliothèque de l’Institut national d’histoire de l’art. Paris, 2013. URL : http://bibliotheque.inha.fr/iguana/www.main.cls?surl=guidescatalogues-vente-march%C3%A9.

15. Catalogues de vente à l’INHA / Bibliothèque de l’Institut national d’histoire de l’art. Paris, 2013. URL : http://bibliotheque.inha.fr/iguana/www.main.cls?surl=guidescatalogues-vente-inha.

16. Medina A. G. Marche de l’art et accès numérique a l’information dans les Bibliothèaues d’Art Espagnoles : l’exemple de Madrid et de Barcelone / Alicia Garcia Medina, Teresa Coso // World Library and Information Congress: 69th IFLA General Conference and Council. Berlin, 2003. URL : http://origin-archive.ifla.org/IV/ifla69/papers/046f_trans-Medina_Coso.pdf.


Review

For citations:


Grisha E.A. Library and art market: interaction opportunities. Bibliography and Bibliology. 2020;(2):82-87. (In Russ.)

Views: 157


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2411-2305 (Print)