Аrtist — reader: innovative technologies in publishing
Abstract
The article covers issues related to the study of publishing practices of building communication models for illustrators of children’s books and readers. Various forms of events with the participation of illustrators and the experience of publishing preparation and conducting master classes, seminars, workshops and presentations of illustrated books for children are presented.
About the Author
N. V. GoltsovaRussian Federation
Natalia Viktorovna Goltsova, associate professor of the Department of publishing and book science, candidate of philological sciences
Moscow
References
1. Борисов Б.Л. Технология рекламы и PR / Б.Л. Борисов. М. : Фаир-Пресс, 2009. 624 с.
2. Воропаев А. Н. Российское книгоиздание в первом полугодии 2019 г.: уберечься от падения // Университет. книга. 2019. № 7. С. 15–19.
3. Галанов Б. Е. Платье для Алисы: диалог писателя и художника. М. : Книга, 1990. 302 с.
4. Гордон Г. Книжный бизнес. Практика книгоиздания и книжной торговли: пер. с англ. М. : РосКонсульт, 2007. 288 с.
5. Григорьев В. Умные книги — зодчие человеческих судеб // Университет. книга. 2019. № 2. С. 8–13.
6. Лебедев В. В. О рисунках для детей // Художники детской книги о себе и своем искусстве. М., 1987. 202 с.
7. Программа поддержки чтения для детей [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://static.government.ru/media/files/Qx1KuzCtzwmqEuy7OA5XldAz9LMukDyQ.pdf
8. Форсайт П. Маркетинг в книгоиздании / науч. ред., пер. Е. В. Соловьева. М. : Университет. книга, 2008. 224 с.
9. Шмигин И. Философия потребления. Потребитель, производство и маркетинг : пер. с англ. Харьков : Гуманитар. центр, 2009. 304 с.
Review
For citations:
Goltsova N.V. Аrtist — reader: innovative technologies in publishing. Bibliography and Bibliology. 2020;(2):76-81. (In Russ.)